Pysy aina kirjautuneena sisälle
Ilmoittautumiset
TAPAHTUMAT
UUTISET
INFO
FOORUMI
GALLERIA
TULOKSET
YHTEYSTIEDOT
YHTEISTYÖKUMPPANIT
X
Ajamaan
Timeattack sarjaan
Timeattack kilpailuun
RADALLE.com
>
RADALLE.com
>
Edelliset kaudet
> Aihe:
kellottiko kukaan?
Sivuja: [
1
]
Siirry alas
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Kirjoittaja
Aihe: kellottiko kukaan? (Luettu 2167 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
miika
Uusi naama
Poissa
kellottiko kukaan?
«
:
Heinäkuu 02, 2002, 08:08:53 »
kellottiko kukaan aikoja? olis ihan mielenkiintosta tietää kuka haltsas sadekelin parhaiten!
Itse veikkaisin että Haverinen Ooppelilla, Lambo se ei ainakaan ollu!
Ilmoita valvojille
tallennettu
Hande
Uusi naama
Poissa
kellottiko kukaan?
«
Vastaus #1 :
Heinäkuu 02, 2002, 09:09:55 »
Kaveri kellotti mulle 1:48.2 ja 1:48.5 parhata kierrokset sateella.
Ilmoita valvojille
tallennettu
kaibade
Uusi naama
Poissa
kellottiko kukaan?
«
Vastaus #2 :
Heinäkuu 02, 2002, 21:09:57 »
Toselle type r civicille sain jotain 1:46 kun ohimennen kellotin.
Ilmoita valvojille
tallennettu
Sutii
Staff
Uusi naama
Poissa
kellottiko kukaan?
«
Vastaus #3 :
Heinäkuu 04, 2002, 23:11:58 »
Itse innostuin ajelemaan enemmän kuin olin suunnitellut. Sadekeli on vaativampaa ja siten hyvää reeniä kisoja varten. Vanhalla Commolla (-73) oli ajeltu viimeksi viime kesänä ja oli siis ekaa kertaa ajossa tänä vuonna. Oikea etujarru vinoili ja oli välillä aivan tehoton. Samoin pyyhkijän moottori hajosi. On se kumma että nyt jo lakkaa toimimasta. Vaimoni kävi tankaamassa välillä Commoo ja läksin kokeilemaan 3000kg omapainolla olevaa Diesel Pick-up maasturiani. Vettä satoi silloin aika julmasti mutta mittariin sai silti tornin mutkaan 130km/h. Saiko kukaan aikoja ylös kuorma-autolle?? Subarun kanssa ajeltiin useampi kierros. Hieno homma ettei pahempia haavereita sattunut. Kuskit löysivät omat rajansa ja osasivat ajaa taidolla omien taitojensa mukaan. Loppuajasta sitten yritys kasvoi ja muutamia spinnauksia tuli mutta jokainen pystyi omin voimin jatkamaan ja hinuriani ei tarvittu. Samoin spinnauksissa mukana olleet autot selvisivät erittäin pienillä vaurioilla. Ei muuta kuin uusia hemmoja seuraavalle kerralle mukaan ja hakemaan ajokokemusta. Ja muistakaa maltti on valttia. Jokainen ajaa omien taitojensa mukaan ettei haavereita sattuisi. Eikä tarvitse pelätä meitä hieman rajummin ajavia. Kokeneemmat kuljettajat osaavat huomioida muut ja odottaa turvallinen ohitus kohta. Itse olen huomannut sellaisen ilmiön että kun hitaammin ajava huomaa minun lähestyvän niin tulee kiire hiljentää ja väistää sivuun. En toivo että näin toimitaan koska voin aivan turvallisesti lähestyä taakse ja mennä ohi sitten kun turvallinen paikka tulee. Tällainen tilanne on paha sen takia että jarrutuksen takia nopeuseromme on liian suuri turvalliseen ohitukseen. En uskalla ohittaa harjoittelevaa kuljettajaa ennen kuin saan vauhtieron sovitettua. Jos kaveri hiljentää ja ottaa poikkeavan ajolinjan niin on pakko hiljentää myös ohittajan ja ajaa varoen ohi. Hyvä tapa olisi esim. pääsuoralla ajaa normaalisti vasenta reunaa joka on muutenkin oikea ajolinja ja vilauttaa merkiksi vilkkua vasemmalle ohittajalle. Näin ohittaja muuttaa ajolinjaa ja ajaa varoen sisäkautta ohi. Vasta siinä vaiheessa kun pitäisi ruveta kaartamaan sisään mutkaan niin ohitettava voisi hiljentää ja antaa ohittajalle vapaa tila mutkan sisäreunaan jos tarvitsee. Tavallisesta poikkeava ajo on vaarallista koska kuljettajat kuvittelevat muidenkin ajavan normaaleja ajolinjoja. Näin voi tulla vahingossa tilanne että ohittaja että ohitettava väistää samalle puolelle. Eli ohittaja ohittaa kun on turvallista ja ohitettava ei estä sitä.
Siviili liikennekkin on turvallisempaa kun harjoittelet autosi metkut suljetulla alueella etukäteen. Sillä aina voi tulla tilanteita jossa tarvitaan nopeata reagointikykyä väistää jotakin ja hallita auto vielä sen väistön jälkeenkin.
Ilmoita valvojille
tallennettu
Stenu
Uusi naama
Poissa
kellottiko kukaan?
«
Vastaus #4 :
Heinäkuu 05, 2002, 06:06:51 »
Puhut asiaa, vaan näistä pitäisi olla tarinaa uusille kuskeille jo paikan päälläkin.
Esim. minä olin viimeksi ensimäistä kertaa radalla ja odottelin kuumeisesti ohjaajakokousta. Sitä ei tullut. Rata oli minulle outo ja kokeneilla ratakuskeilla on varmasti juuri tuon kaltaisia vinkkejä, jotka tekevät ajamisesta turvallisemman ja sitä kautta nautittavamman kokemuksen. Ehkäpä näitä asioita voisi kirjata myös rataohjeeseen jonka ilmoittautumisen mukana saa? Samoin liput olisi ehkä syytä käydä läpi paperilla.
Eikösjookos järjestäjät?
Ilmoita valvojille
tallennettu
Ana
Uusi naama
Poissa
kellottiko kukaan?
«
Vastaus #5 :
Heinäkuu 05, 2002, 09:09:12 »
Itsekkin tota lippu -juzkaa jollekkin ehdotin, mutta se on tainnut unohtua.
Noita lappusia on sen verran paljon painatettu, että tuskin ihan heti uusia tulee. Mutta itse en olekkaan isompi hikiniska
Ilmoita valvojille
tallennettu
Sutii
Staff
Uusi naama
Poissa
kellottiko kukaan?
«
Vastaus #6 :
Heinäkuu 05, 2002, 10:10:20 »
Jos itse kerkiin paikan päälle niin kanssani voi tulla vapaasti keskustelemaan aiheista. Samoin minut voi pyytää vaikkapa omaan autoon kyytiin arvioimaan ajoa. Annan mielelläni neuvoja niitä haluaville. Viime kerralla minunkin kyytiin haluajia oli monia ja aika moni pääsikin kokemaan vanhan automaatti Common kyytiä kohtuu hyvillä ajolinjoilla. Tämä forumi on tietysti hyvä keskustelu paikka koska tieto jakaantuu näin useammalle saman tien.
Ilmoita valvojille
tallennettu
teemu
Uusi naama
Poissa
kellottiko kukaan?
«
Vastaus #7 :
Heinäkuu 05, 2002, 11:11:01 »
itse olin ensimmäistä kertaa radalla. oli upeeta. parasta oli se, että heti ensimmäisellä sessiolla hanttarille istui kaverini, joka tiesi ajolinjat kuin omat taskunsa. itse vaa kiltisti tottelin ja sain kokemusta. sitten kierroksia ajolinjoja muistellen. oli mahtava huomata kuinka paljon oikeat ajolinjat, jarrutukset ja kiihdytykset vaikuttivat ajoon. osasin hallita pirssiä. haverinen puhuu asiaa väistämisestä.... muistelen itsekin vilkuilleeni taustapeiliä ja väistäneeni väärin. onneksi takaatuleva oli hiljentänyt.
pelisäännöthän on tiedettävä etukäteen. mistäs ensikertalainen ne tietää, jos sitä ei etukäteen sanota.
haverisen kyytiin kannattaa mennä! jos se oli yhtään sitä mitä minä lopuksi koin, kun mika antoi autolle KYYTIÄ.
Ilmoita valvojille
tallennettu
Sivuja: [
1
]
Siirry ylös
Tulostusversio
RADALLE.com
>
RADALLE.com
>
Edelliset kaudet